Istota dezynfekcji skóry w gabinetach kosmetycznych – bezpieczne zabiegi, zadowoleni klienci
Gabinet kosmetyczny to przestrzeń, gdzie wyjątkowo istotne jest zachowanie higieny. Zarówno kosmetyczki, jak i klienci są narażeni na potencjalne infekcje, dlatego utrzymanie sterylnych warunków jest kluczowe – podobnie jak w gabinetach medycznych. Wymóg dezynfekcji skóry i powierzchni w salonach kosmetycznych wynika nie tylko z przepisów Ministerstwa Zdrowia (rozporządzenie z 27 lutego 2004 r.), lecz przede wszystkim z troski o bezpieczeństwo.
Niestety, wielu klientów nie jest świadomych ryzyka, jakie niosą za sobą zaniedbania w kwestii dezynfekcji. W salonach kosmetycznych można się zarazić różnymi chorobami, takimi jak:
- opryszczka, grzybica, trądzik, kurzajki,
- gruźlica, wirus grypy i inne infekcje dróg oddechowych,
- wirusowe zapalenie wątroby typu B i C,
- wirus HIV, który może prowadzić do pełnoobjawowego AIDS.
Dezynfekcja skóry przed zabiegiem to absolutna konieczność – skóra jest głównym źródłem przenoszenia bakterii i wirusów. Personel powinien regularnie dezynfekować dłonie, stosując jednorazowe rękawiczki ochronne, a także usunąć wszelkie ozdoby, jak pierścionki czy zegarki, aby zmniejszyć ryzyko kontaminacji.
Procedura dezynfekcji w gabinecie kosmetycznym
Mycie rąk – Pierwszym krokiem jest dokładne umycie rąk. Wystarczy tu delikatne mydło, np. Velodes Soap, które nie wysusza skóry. Można także zastosować antybakteryjne mydło, jak Velodes Scrub.
Dezynfekcja rąk – Kolejnym krokiem jest użycie środka dezynfekującego, np. Velodes Soft. Preparat należy nanieść w ilości 3-5 ml na dłonie i wcierać przez minimum 30 sekund, szczególnie dbając o miejsca takie jak przestrzenie między palcami i zagłębienia wokół paznokci.
Ochrona dłoni – Po zakończeniu dezynfekcji dłoni, kosmetyczki powinny założyć jednorazowe rękawiczki, aby ograniczyć ryzyko kontaktu z mikroorganizmami.
Zaufanie klientów w gabinetach kosmetycznych
Każdy klient, który odwiedza gabinet kosmetyczny, obdarza personel zaufaniem. Aby je utrzymać, należy przestrzegać najwyższych standardów higieny i dezynfekcji. Troska o zdrowie klientów i personelu to inwestycja w bezpieczeństwo i renomę gabinetu, która przynosi długotrwałe korzyści i zadowolenie klientów.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Porady i Aktualności